Vi upphandlar för Haninge och Nynäshamns kommuner
och Haninges fastighetsbolag Tornberget

Samordnad varudistribution

Samordnad varudistribution är ett samarbete mellan Södertörnskommunerna Nynäshamn, Haninge, Botkyrka, Huddinge, Nykvarn, Salem, Södertälje och Tyresö. En samordning av leveranser sker genom en gemensam omlastningscentral hos Widrikssons Åkeri AB, som sköter distributionen av varor till kommunernas verksamheter.

 

Positiva miljöaspekter

Antalet transporter till verksamheterna har minskat, vilket har resulterat i minskade utsläpp av koldioxid och färre hälsofarliga partiklar i närmiljön. Det har blivit en bättre trafiksäkerhet och en förbättrad arbetsmiljö med färre avbrott i verksamheterna.


Så fungerar samordningen

Samordnad varudistribution innebär att varor som ska till kommunernas olika verksamheter levereras till en särskild omlastningscentral för att därefter köras ut till enheterna enligt ett samordnat schema. Leveranserna distribueras genom Widrikssons Åkeri AB. Samtliga lastbilar går på miljövänligt bränsle.


Beställningar och leveransdagar

Varubeställningar görs i Proceedo.

Livsmedel levereras måndagar, onsdagar och fredagar enligt förutbestämda fasta tidsfönster enligt Widrikssons ruttplanering och enhetens behov.

Leverans av övriga varor sker på onsdagar och i vissa fall fredagar. beställningen ska vara godkänd av attestant senast kl 12 på fredagen för att leverans ska kunna ske nästkommande onsdag. Alla kommunens leverantörer ingår inte i den samordnade varudistributionen.

 

Leveransmottagning

Vid mottagning av leveransen kontrollera alltid antal kolli och att godset har hela förpackningar och godkänn därefter leveransen.

 

Reklamation av leverans (sen leverans, saknat gods, m.m.)

Vid fel på leveransen, t.ex. fel antal kolli, trasiga ytterförpackningar etc. kontakta Widriksson.

Tel 08-588 929 05 eller sodertorn@widrik.se

Efter att ni varit i kontakt med Widrikssons och där fått ett ärendenummer och är överens om kostnaden för det skadade godset ska ni kontakta supporten, se kontaktuppgifter nedan. Supporten skapar då en faktura till Widrikssons, ni får betala er faktura för varan samt skriva en kommentar på fakturan. Beloppet betalas sen tillbaka till er via en bokföringsorder.


Reklamation av vara

Vid fel på själva produkten - kontakta varuleverantören.

 

Ny adress, ny enhet, ändra kontaktuppgifter

Om ni ska flytta, starta upp en ny enhet eller behöver ändra kontaktuppgifter så kontakta alltid supporten nedan i god tid.

Support för inköp, faktura och upphandlingsfrågor

Tel 08-606 92 05 eller mail till: samdist@haninge.se

Telefonisupportens öppettider :

Måndag till fredag 09:00 - 11:00

Måndag och onsdag 13:00 - 15:00



Skriv ut denna sida i pdfPDF

Text

Senast uppdaterad 2019-01-14

Upphandling Södertörn

Vi ansvarar för all upphandling i Haninge & Nynäshamn kommun

Kontakt:

upphandling@haninge.se
08-606 92 05

Besöksadress:

Rudsjöterassen 2
136 81 Haninge

Om Södertörns Upphandlingsnämnd

Kontakt:

upphandling@haninge.se
08-606 92 05

Besöksadress:

Rudsjöterassen 2
136 81 Haninge

Om Södertörns Upphandlingsnämnd