Logotyp Upphandling Södertörn

Vi upphandlar för Haninge och Nynäshamns kommuner
och Haninges fastighetsbolag Tornberget

Haninge kommun
Nynäshamn kommun

Avvikade leverans & reklamation

Kontakta varuleverantören vid:.

  • Saknade enstaka varor i rullburen (Livsmedel)
  • Skadad vara inuti förpackning
  • Leverans av fel vara/or i bur eller pall
  • Leverans av fel antal varor
  • Varan är felmärkt

Kontakta Widrikssons om leveransen

  • Är försenad eller uteblir
  • Har fel antal kolli/paket/rullurar/pallar
  • Har trasiga ytterförpackningar

Tel: 08-588 929 05 , telefontid vardagar 06:00-17:00

Skapa ett ärende till Widriksson i deras e-tjänst

E-post: sodertorn@widrik.se
Vid mailkontakt markera gärna om leveransen gäller livsmedel eller övrigt gods i rubriken i mailet.

Ersättning från Widrikssons åkeri

  • Kontakta kundtjänst Widrikssons åkeri. Kontaktuppgifter står ovan.
  • Ange felorsak och kom överens om kostnad för ersättning
  • Du ska få ett ärendenummer av Widrikssons
  • Gå in i Proceedo och fylla i ett formulär om ersättning, finns under övrigt i kategorifönstret
  • I andra hand kan ni kontakta inköpssupporten
  • Supporten vill ha ärendenummer från Widrikssons, ordernummer från Proceedo samt orsak och leverantör som varan var beställd ifrån
  • Ni ska leveranskvittera varan eller betala fakturan, skriva gärna en kommentar om orsak på fakturan
  • Inköp fakturerar Widrikssons och intäkten kommer bokföras på enhetens ansvar

Här finns en lathund att sätta upp vid varumottaget - Ta emot leverans, retur och reklamation_Lathund.pdf Pdf, 111 kB.

Tipsa någon om den här sidan:

Senast uppdaterad