Avviknade leverans & reklamation
Avvikande leverans
Kontakta Widrikssons om leveransen
- är försenad eller uteblir
- har fel antal kolli/paket/rullurar/pallar
- har trasiga ytterförpackningar
Tel: 08-588 929 05 , telefontid vardagar 06:00-17:00
E-post: sodertorn@widrik.se
Vid mailkontakt markera gärna om leveransen gäller livsmedel eller övrigt gods i rubriken i mailet.
Ersättning från Widrikssons åkeri
- Kontakta kundtjänst Widrikssons åkeri. Kontaktuppgifter står ovan.
- Ange felorsak och kom överens om kostnad för ersättning
- Du ska få ett ärendenummer av Widrikssons
- Gå in i Proceedo och fylla i ett formulär om ersättning, finns under övrigt i kategorifönstret
- I andra hand kan ni kontakta inköpssupporten
- Supporten vill ha ärendenummer från Widrikssons, ordernummer från Proceedo samt orsak och leverantör som varan var beställd ifrån
- Ni ska leveranskvittera varan eller betala fakturan, skriva gärna en kommentar om orsak på fakturan
- Inköp fakturerar Widrikssons och intäkten kommer bokföras på enhetens ansvar
Reklamation av vara
Kontakta varuleverantören om det är fel på själva produkten dvs.
- skadad vara inuti förpackning
- leverans av fel vara
- leverans av fel antal av vara
- varan är felmärkt
Här finns en lathund att sätta upp vid varumottaget - Ta emot leverans, retur och reklamation_Lathund.pdf Pdf, 111 kB.
Tipsa någon om den här sidan:
Senast uppdaterad