Beställning
Varubeställningar görs i Proceedo, för mer information hur du använder Proceedo och gör inköp
Leverantörer som ingår i samordnad varudistribution, se leverantörerna här Word, 20.8 kB.
Leverans
Livsmedel
Levereras måndagar, onsdagar och fredagar enligt förutbestämda fasta tidsfönster (2h) enligt gällande ruttplanering och enhetens behov
Övriga varor
Leverans av övriga varor sker på onsdagar och i vissa fall fredagar. Beställning av övriga varor ska vara godkänd av attestant senast kl 12 på fredagen för att leverans ska kunna ske nästkommande onsdag
Priser och modell för transportkostnad
Varje månad fakturerar Widrikssons åkeri ut en transportfaktura till en fakturagranskare på enhetens adress. Fakturan är viktbaserad och beräknas enligt denna prismodell Pdf, 136.9 kB..
Ta emot leverans
Vid mottagning av leveransen kontrollera alltid nedan och godkänn därefter leveransen (skriv på)
- antal burar/pallar och/eller lösa paket (kollin)
- godset har hela förpackningar
- leveransen ska till din enhet
Signera och betygsätta leveransen går att göra direkt i mobiltelefonen som är kopplad till er leveransadressen. Se mer här. Pdf, 228.9 kB.
Här finns en lathund att sätta upp vid varumottaget - Ta emot leverans, retur och reklmation_Lathund.pdf Pdf, 111 kB.
I denna PDF finns en längre Steg-för-steg beskrivning hur man tar emot gods vid leverans. Ta emot leverans Pdf, 184.4 kB.
Spåra din leverans
Klicka på länken och skriv in ditt ordernummer för att spåra din leverans.
Track & Trace Widrikssons (spåra leverans)
Ny adress, ny enhet, ändra kontaktuppgifter
Om ni ska flytta, starta upp en ny enhet eller behöver ändra kontaktuppgifter, kontakta alltid inköpsstöd.
Klicka här för kontaktuppgifter och öppettider eller mejla till samdist@haninge.se
Information för att undvika BOM leverans i sommar
För att förhindra onödiga bom leveranser under sommaren finns här information vad ni på verksamheten kan göra. Läs här Word, 3.2 MB.
Tipsa någon om den här sidan:
Senast uppdaterad