Avvikade leverans & reklamation
Kontakta varuleverantören vid:.
- Saknade enstaka varor i rullburen (Livsmedel)
- Skadad vara inuti förpackning
- Leverans av fel vara/or i bur eller pall
- Leverans av fel antal varor
- Varan är felmärkt
Kontakta Widrikssons om leveransen
- Är försenad eller uteblir
- Har fel antal kolli/paket/rullurar/pallar
- Har trasiga ytterförpackningar
Tel: 08-588 929 05 , telefontid vardagar 06:00-17:00
Skapa ett ärende till Widriksson i deras e-tjänst
E-post: sodertorn@widrik.se
Vid mailkontakt markera gärna om leveransen gäller livsmedel eller övrigt gods i rubriken i mailet.
Ersättning från Widrikssons åkeri
- Kontakta kundtjänst Widrikssons åkeri. Kontaktuppgifter står ovan.
- Ange felorsak och kom överens om kostnad för ersättning
- Du ska få ett ärendenummer av Widrikssons
- Gå in i Proceedo och fylla i ett formulär om ersättning, finns under övrigt i kategorifönstret
- I andra hand kan ni kontakta inköpssupporten
- Supporten vill ha ärendenummer från Widrikssons, ordernummer från Proceedo samt orsak och leverantör som varan var beställd ifrån
- Ni ska leveranskvittera varan eller betala fakturan, skriva gärna en kommentar om orsak på fakturan
- Inköp fakturerar Widrikssons och intäkten kommer bokföras på enhetens ansvar
Här finns en lathund att sätta upp vid varumottaget - Ta emot leverans, retur och reklamation_Lathund.pdf Pdf, 111 kB.
Tipsa någon om den här sidan:
Senast uppdaterad